lördag 13 juni 2009

Oj vad jag har vilat idag, skönt men blev lite rastlös nu framåt kvällen. Ida sover hos Stina (sin låtsaskusin) och Emma campar i husvagn med farmor och farfar. Micke och jag har alltså bara ett barn hemma, mkt intressant och om man får erkänna det...lite skönt;)

Häromdagen var hela familjen och spelade brännboll med Idas klass. Ville var nyvaken och hade nappen i munnen. När det var Emmas tur att slå bollen så ropade jag "Ska du slå Emma" varpå Ville tittade mycket förvånat på mig och sa "Näää". Typ en timme senare när vi hade spelat klart, käkat lite hamburgare och Ville var pigg och glad igen så tittade han strängt på mig och sa " Man får inte slåss, Bille bill (Ville vill) inte slå Emma". Hur förklarar man sånt, vilken fråga liksom;)?

Jag trivs jättebra på jobbet men det är mycket att sätta sig in i när det gäller hur olika myndigheter och organisationer fungerar. Man lär sig under tidens gång..Vi har faktiskt ganska roligt på jobbet trots allt, eller iallafall så skrattar jag minst en (haha) gång per dag..

I morgon hoppas jag på att vara pigg för då ska Ida och jag göra IKEA. Tjoho!

1 kommentar:

  1. En gång per dag - i fredags var det då betydligt fler :-D

    Att bitas en gång är väl inget mönster direkt. Killen kanske smakade ovanligt gott (skämt å sido). Det är väl klart att Ville och Max ska träffas och busa - för det tror jag nog att de kommer att göra :-D

    Trevlig shopping!
    Kram L8

    SvaraRadera