fredag 1 januari 2010

Gott nytt år

År 2009 har varit ett väldigt händelserikt år.

Ett flitigt år:
Året började med att jag skrev min magisteruppsats. Jag arbetade även ideellt som projektledare för projektet "Ellen" i Rädda barnen. I juni tog jag min examen och strax innan fick jag mitt första jobb som jämställdhetshandläggare på Länsstyrelsen. I september började jag arbeta som utredare i Mjölby kommun på uppdrag av Länsstyrelsen och Östsam.

Ett sorgens år:
I maj dog min älskade hund som jag hade haft i 13 år. Många nära och kära som har drabbats av förluster och sorger.

Ett glädjens år:
Jag har träffat vänner för livet och vidgat min bekantskapskrets. Mina underbart söta barn har blivit ett år äldre och finns kvar i mitt liv.

Ett hoppets år:
Jag har insett att trots att livet inte alltid blir som man har tänkt så kanske det blir som det är tänkt.

Nu är det 2010 och jag börjar det nya året som arbetssökande, ont i halsen och alldeles för rund om magen för mitt eget bästa. Trots detta känner jag att 2010 kommer att bli ett mycket bra år med många lärdomar och insikter om livets berg och dalbana.

Gott nytt år på er kära vänner!!

1 kommentar:

  1. äntligen ett inlägg! got nytt år och vi hörs snart. puss från anna

    SvaraRadera