onsdag 13 januari 2010

Mamman är i farten

Ja här hemma är mamman i farten, alltså nu menar jag den mamma som just nu steker köttbullar, samtidigt som hon kokar en tomat och rosmarinsoppa och bloggar. Håller även koll på de två små sjuklingarna som ligger i soffan och mår dåligt av gårdagens vaccination. Villekillen sover ute i vagnen efter en promenad. Idag har jag yogat, tränat styrka och sprungit, samt varit på promenad. I kväll blir det innebandy för första gången på typ 17 år!!!! Herregud är jag så gammal? Jaja jag var faktiskt en hejare på innebandy en gång i tiden, minsann! I mitt horoskop stod det emellertid att jag skulle undvika att utsätta mig för risker idag, hmmm kan det vara så att mitt knä kommer att skadas om jag spelar? Tänker utmana horoskopet tänkte jag:)

Jaha ja, annars händer det inte så mkt, inga jobb att söka men har skrivit till maskrosbarn om att jag vill vara stödperson till en ung tjej via chatt. Vi får se om de nappar. Det är dock ideellt. Nu hårdsatsar jag på att komma i form till beach 2010, ska äntligen det år komma då jag kommer att vara snyggast på stranden? Vi får se, häng vid vätterviken i sommar så får ni se;) Tror inte jag misslyckas i år faktiskt, brukar man inte säga 20:e gången gillt?

Nähä ni nu ska här ätas soppa.

1 kommentar: