söndag 19 juli 2009

Idag är det myspys väder = det spöregnar. Först var jag emellertid tvungen att bege mig ut på en skogspromenad med Loke (en hund), vilket resulterade i att jag blev dyblöt ända in på BH:n. Men dagens motion är därmed avklarad.

Micke kokar vinbärssaft och igår gjorde han vinbärsgelé som jag nu avnjutit tillsammans med kotlett och potatis som en tidig lunch. Jammi:)

Mamma är här på besök och det är såååå mysigt. Hon lullar omkring och bara myser och ropar på sin kisse som inte vill vara inomhus annat än på natten. Mycket spännande med Mantorp för en statskatt. Han jagar bort alla töntiga bondkatter så fort de visar sig i vår trädgård.

Senaste citaten från mina barn är:
Ville:
Micke och barnen har varit i Gränna och campat och jag frågade om han hade duschat på campingen, varpå han svarade: "Ja o det var många noppar där"! Jo det kan jag tro, inte så van hemifrån i ett hus fullt av tjejer:)

Ida:
Micke och jag skulle åka och "handla" själva för en gångs skull och när jag berättade för Ida att vi skulle åka och att mormor skulle vara barnvakt svarade hon: "Ska ni verkligen handla" (med betoning på handla). Jo så då åkte vi och handlade.

Emma:
Jag stod och bytte om i sovrummet när Emma fick syn på min rumpa och påpekade att jag var nakenfis. Jag sa att det väl inte gör så mkycket eftersom jag har en snygg rumpa, varpå hon utbrast att: "Nej det är inte särskilt snygg och du har en vit fläck på den" (från solariet) Ja där ser man vad man kan ta miste;)

Nu ska jag mysa vidare...

3 kommentarer:

  1. Åh vilka fantastiska barn! Har ni haft det bra hos Anna? Eller var det nu i helgen? Kram!

    SvaraRadera
  2. ahahaha, jag fick exploderade av skratt. var får du gissa :)
    kram

    SvaraRadera