fredag 3 juli 2009

Yes! Det är fredag och Micke har gått på semester. Även om jag själv inte har semester känns det skönt att barnen ska få vara hemma några veckor och ha mysigt. Dessutom kanske maten står på bordet när man kommer hem från jobbet:) Jag LÄNGTAR till Turkiet. Ville tjatar om att flyga flygplan även om han inte fattar att vi ska resa bort med flygplanet, men han tittar på bilder av Alanya och vill åka dit. NU! Ville är i en förstörarfas, han har sönder allt. Nyss Mickes gamla kära kasettband. Plus rev sönder några fotoalbumsblad....snyft! Jag läser en bok om självkänsla och befinner mig (enligt mig själv) på steg 4 (av 6)"Färdighet" på självkänslespiralen. Det innebär att jag är medveten om min låga självkänsla och för det mesta kan stanna upp när jag möter en konflikt, men att jag ibland tappar kontakten med både kunskap och färdighet när jag möter en ny utmaning, särskilt om jag redan innan är stressad. Det måste ju anses vara helt okej med tanke på att jag innan varit oerhört konflikträdd och osäker på att jag duger som jag är. Snart kanske jag kommer ett steg eller två ännu längre upp och då kanske ni inte känner igen mig längre. En självsäker donna:) Tycker ni om mig fortfarande då? Om jag inte blir för stöddig vill säga;) Trevlig helg!!!

1 kommentar: