lördag 25 september 2010

Jag lever!

Nu mår jag bra igen, dock inte manisk :-) Undrar ibland om det bara är jag som pendlar så drastiskt mellan depp och glädje?! I kväll har jag myskväll med mina barn och ett extra barn. Vi äter räkor, ägg, avokado mm och rostat. Har hyrt 2 filmer, "Till vildingarnas land" som jag ska se tillsammans med barnen och "The last station" som är till enbart för mig. Har för övrigt höga förhoppningar om den sistnämnda. Den handlar om Lev Tolstojs sista dagar i livet, kan bli intressant med tanke på att jag för tillfället läser hans "Anna Karenina".

Har tagit det lugnt de senaste helgerna och har inget inplanerat förrän 30 oktober när årets bästa fest äger rum, nämligen vår "musikfest". Ska sätta oss i dagarna och fundera ut vilka genrer vi ska fördela ut på gästerna. Tänker inte berätta vilken genre jag själv ska representera men fasen vad snygg jag kommer att bli:-)

Efter festen ska jag vila några veckor till innan det bär av till Sofia i Lancaster ännu en gång. Åker någon gång i november. Sen är det ju nästan jul, helt sjukt. På annandagen åker jag till min älskade syster i Sydney, ska bli fantastiskt roligt. Det blir en sväng till Stora barriärrevet bland annat och förhoppningsvis ett nyårsfirande jag sent ska glömma:-)

När jag kommer hem igen har jag inget jobb som det ser ut i dagsläget. projektanställningen tar slut den sista december och jag vet inte vad som händer efter det. Hittar jag inget jobb tänkte jag eventuellt söka masterutbildningen i samhälls- och välfärdsstudier till hösten. Har pratat med programansvarig som menade att jag kan söka sen ingång med tanke på att jag har en magister. Eventuellt ska jag söka en forskarutbildning men det kan bli svårt om de inte lyser ut någon tjänst. Ja vi får se vad som händer. Måste ju erkänna att det är skönt att få en lön men jag saknar samtidigt studentlivet och att frossa i teorier. Blir inte lika mycket sådant när man gör kartläggningar, utvärderingar och rapporter. Till viss del såklart men jag saknar analyserandet och känslan när man kommit på något smart. Love it!

Ha en trevlig helg gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar