tisdag 7 april 2009

Vilket underbart väder vi har fått. Varje vår undrar jag hur man står ut under vinterhalvåret, men det gör man uppenbarligen!! Jag hade en skitdag igår. Först tappade jag bort flera timmars transkriberingar och sedan insåg jag att ett flertal jobb jag skulle söka hade sista ansökningsdag i fredags. Jag som har "kämpat" med ansökningar, snyft!

Idag hoppas jag på en mkt bättre dag, måste försöka vara effektiv i mitt pluggande, inte helt lätt när solen skiner utanför fönstret. Ska unna mig en långpromenad vid lunchtid iallafall. Tjejerna är hemma och har påsklov medans Villekillen får vara på dagis, plutten. Men jag måste ju ha gjort 60% av uppsatsen nästa fredag.

På torsdag ska jag på hårdrockskväll på Konsert och Kongress, det ska verkligen bli skitkul och på fredag kommer Sofia hit och då ska vi svänga våra lurviga på "parken" i Mjölby. Nu låter det som att vi ska dansa till dansband men så är INTE fallet utan "svänga våra lurviga" betyder i detta fall - hänga tufft i baren! Jag är så sjukt glad att Sofia befinner sig i Sverige ett tag framöver, men jag tror inte att hon själv är riktigt lika glad tyvärr.

Näe nu är det dax att sätta fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar