tisdag 13 januari 2009

Efterlysning

Om det finns ngn vänlig själ därute som kan SPSS så är den personen hjärtligt välkommen att kontakta mig för vägledning. Jag trodde att det skulle bli lugnt ett tag nu, läser ju bara (och är Ellen-projektledare förstås) men i kursen vi läser nu har de klämt in en kurs till bara för att de kommit på att vi behöver lära oss SPSS. Så på en 7,5 poängskurs (5 veckor) ska jag:

Utvärdering: Tillsammans med grupp: Lämna in tre analyser, plus en kodning av ett antal telefonintervjuer (Som vi oxå ska utföra), det vill säga lägga in svaren i SPSS och sedan analysera detta. Enskilt: En tre sidor lång analys av svaren vi fått ut från kodningen.

Intervju: Två obligatoriska seminarier med förberedelser plus en 5 sidor lång examinationsuppgift.

Ovanligt mkt för mitt program iallafall men det blir nog bra. Skulle vilja ha mer tid för att lära mig SPSS programmet bara.

3 kommentarer:

  1. Jo, jag kan det, använde det i min C-uppsats. Men hur ska jag hjälpa dig? :)

    SvaraRadera
  2. Hmm ja det är ju frågan. Jag hör av mig när (inte om) jag stöter på problem. Det jag funderar lite över är förstås hur man gör när man ska lägga in nya data. Nu har vi bara gått igenom sånt som redan är inlagt, men det är klart att det kanske vi lär oss nästa föreläsning.

    SvaraRadera
  3. komigen och UPPDATERA!!!!!!!!!! :)

    SvaraRadera