tisdag 27 januari 2009

Mantorps Sjukstuga

Här har det varit sjukt sedan i fredags. Alla barnen har hög feber och det verkar aldrig ge med sig. Ibland tror vi att det börjar bli bättre men sedan har de helt plötsligt 40 grader igen. Någon form av influensa förmodar jag. Själv har jag känt av lite i halsen och är ganska trött men det kan ju bero på att det är rätt tråkigt att hänga härhemma instängd hela tiden. I dag tog Ida och jag en tur till Mjölby för att skaffa nya glasögon till henne iallafall. Dyrt blev det 2530 kronor, men som Micke sa: -Tjejen måste ju se!!
Passade på att kolla lite i affärer, köpte en scarf, en bag och ngt blusaktigt som Ida valde ut. Skulle aldrig tittat åt den själv men den ar snygg på. Fingervantar till barnen köpte jag oxå.
Micke är i Köping och jobbar och kommer hem sent. Poppade popcorn för att muta barnen en stund, nu är de ganska lugna;)
I morgon ska jag på seminarium i Norrköping, handlar om skola och hedersvåld/förtryck.
Hoppas det blir intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar