måndag 9 mars 2009

I dag har jag varit på "Georges" och käkat lunch med raringarna Lotta och Lina. Jag beställde en pastasallad med mozarella, soltorkade tomater och coktailtomater eftersom det är min favoritkombination. Tydligen så var jag inte helt med i matchen för först när maten nästan var slut på tallriken upptäckte jag att både de soltorkade och coktailtomaterna fattades. Hmmm, då blir det ju lite lustigt att klaga på kocken när man inte ens märkt problemet!!!

Efter lunchen arbetade jag med min magisteruppsats för att sedan ta en fika på Länsstyrelsen med "brudarna" på enheten och diskutera mkt "värdsligt intima" problem...intressant och lärorikt;-)

Efter min lilla utflykt var det dags att hämta kidsen och sedan bar det av mot City gross för att införskaffa lite glass åt barnaskaran. Man kan ju tro att detta skulle glädja samtliga av mina barn men Villekillen envisades med gallskrika "jag vill inte" under hela shoppingturen. Harangen "Jag vill inte" är ungefär lika populär som "äckligt" just nu. Mkt trevlig son jag har!!

Nu har han däckat i soffan medans jag skrev detta inlägg så summa sumarum berodde hans för dagen extremt dåliga humör på att han var trött...plutten...han är rätt söt när han sover;-)

Nu ska mina kära döttrar läsa saga för mig. Ombytta roller här hemma nu när de lärt sig läsa...kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar