lördag 7 mars 2009

I morgon är det Internationella kvinnodagen och förutom att detta är viktigt för mig som feminist så betyder denna dag ngt alldeles särskilt!
För 12 år sedan, den 8:e mars 1997 förlovade jag mig för första gången (av två) med världens bästa Sofia. Jag minns när vi fnissande beställde våra ringar med gravyr i guldsmedsbutiken och hur affärsbiträdet var mkt hjälpsam och trevlig, men med en min som avslöjade att hon minsann inte skulle visa att detta var ngt konstigt:-)
Jag blev lite nostalgisk över minnena och var därför tvungen att leta fram min gamla ring och sätta den på mitt högra ringfinger. Så nu är jag gift med Micke via min vänstra sida och förlovad med Sofia via min högra;-) Sedan är jag ju inte helt säker på att Sofia vill vara förlovad med mig men jag kan ju alltid låtsas för en dag eller två:-) Miss U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar