måndag 30 mars 2009

Nu är det vår (tror jag)

Jag är magsjuk, vet inte om det är en försenad baksmälla från i Lördags eller en äkta, men det är sannerligen inte roligt! Nu lyckades jag trycka i mig en halv kebabrulle iallafall. Micke hade stora problem med pizzasnubben så först och främst tog det en timme på pizzerian tills han fått rätt mat men sedan fick han åka tillbaka för att hälften var fel iallafall, suck! Men samtidigt tycker man synd om honom för att han uppenbarligen inte kan tillräckligt bra med svenska...nu ska vi inte ge oss in i integrationspolitiken men...den suger rätt fett!

Trots magsjuka och pizzaproblem så är jag jätteglad därför att min kära Anna har fått jobb ...och vi som ej är färdigpluggade ens:) Grattis Anna (igen). Nu behöver jag inte vara orolig för att jag var en dålig referens;)

Själv mailade jag till Skänningeanstalten och meddelade att jag ej var intresserad inför sommaren, dumt kanske men det kändes inte rätt. Bara att hoppas på att det dyker upp ngt annat. Idag hände det ngt ironiskt dock. Någon ringde från ett jobb jag sökt där man kräver mkt särskild kompetens (alltså flera års erfarenhet och redan anställd på denna myndighet)och ville boka tid för intervju. Jag blev såklart jätteglad tills vi kom fram till att hon ringt fel, jag var endast reserv. Jag fick dock en liten pratstund och kunde berömma mina kvaliteter;) Man ska se det goda i allt!!!

I morgon hoppas jag på att vara frisk så att jag kan gå på handledning. Nu är det god tid att sätta igång med uppsatsen!

Nu blir det sängen igen...jag klarade att vara uppe en stund iallafall!

3 kommentarer:

  1. Ooo, sånna misstag tycker man ju inte att de får göra! Men hoppas det inte går bra för någon annan så du får komma på intevju ist! ;) kebabrulle säger du, själv får jag hämtmat från McDonald's alldeles strax, haha.. Nu känner man sig ju iaf pepp på att ta tag i jobbsökandet igen, var ett tag sen jag sökte ngt ska bara ändra om mitt CV lite så jag blir nöjd och sen hoppas på det bästa! kram

    SvaraRadera
  2. Usch för magsjuka! Klantig rekryterare som ringer fel!! Håller tummarna för att du får världens bästa jobb!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. tack sööööta tessan - du var uppenbarligen världens bästa referens!! känns grymt skönt att jag fixade det torts galna rekryteringsmetoder. säg till om jag ska läsa din CV :) puss, anna

    SvaraRadera